sklep-seo-pozycjonowanie-linkbuilding

Q&A: linki wewnętrzne vs. zewnętrzne

W temacie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego istnieje wiele niejasności. Przygotowaliśmy więc specjalny artykuł, w którym odpowiemy na najczęściej zadawane pytania związane z tą tematyką. Na początku, warto wyjaśnić jednak dokładnie obydwa pojęcia.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne oznacza wszystkie odnośniki (hiperłącza), które prowadzą do innych podstron na tej samej witrynie. Linkowaniem wewnętrznym można więc nazwać całe menu nawigacyjne, wszelkie powiązania pomiędzy artykułami (odnośniki z jednego do drugiego) lub linki prowadzące do innych podstron w tekście. Mają one postać anchora, zdjęcia lub swobodnego linku.

Linkowanie zewnętrzne

Linkowaniem zewnętrznym nazywamy wszystkie odnośniki, które prowadzą do innych domen. Dzieli się je na przychodzące (takie, które zawarte są na innej stronie i kierują do naszej) oraz wychodzące (czyli te, które z naszej strony odsyłają do innej, obcej witryny). Również mogą mieć postać anchora, zdjęcia lub swobodnego linku.

Najczęstsze pytania dotyczące linków zewnętrznych i wewnętrznych

Czy istnieje różnica w algorytmie między linkami zewnętrznymi i wewnętrznymi?

Jak potwierdził sam John Mueller, rzecznik wyszukiwarki Google, różnice są, i to zdecydowane. Algorytm osobno kalkuluje formuły linków wewnętrznych, a osobno zewnętrznych. Wynika to zapewne z faktu, że na linki wewnętrzne ma wpływ każdy właściciel strony, natomiast linki zewnętrzne nie są w pełni od nich zależne – wpływ na nie mają posiadacze stron odsyłających.

Czy linkowanie wewnętrzne jest tak samo istotne, jak linkowanie zewnętrzne?

Mimo faktu, że linkowanie zewnętrzne ma większy wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce, nie można zupełnie odpuścić sobie linkowania wewnętrznego. Wiele osób twierdzi, że bardzo dobrze zrobione linkowanie wewnętrzne może sporo pomóc zwłaszcza, gdy linkowanie zewnętrzne bardzo kuleje. Najlepszą receptą jest więc tworzenie dobrego linkbuildingu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz witryny.

Linki wychodzące z naszej witryny – powinny być dofollow czy nofollow?

Wszelkie linki wewnętrzne, powinny być jak najbardziej dofollow, ponieważ są dobre dla robotów oraz tworzą strukturę przejść dla użytkowników. Z linkami zewnętrznymi wychodzącymi należy jednak uważać, ponieważ im więcej takich linków wychodzi z naszej strony, tym więcej „mocy” przekazujemy witrynie, do której odsyła dane hiperłącze.

Lepiej linkować z anchorów, ze zdjęć czy ze zwykłego hiperłącza?

Różnorodność to zaleta, dlatego staraj się linkować wieloma metodami. Im bardziej zróżnicowane będą, tym lepiej.

TrustBuilder to świetne narzędzie do outsourcingu linkbuildingu. Jeśli chcesz poznać nasz system lub masz jakieś inne zapytania, sprawdź zakładkę FAQ – https://trustbuilder.pl/faq/