Linkowanie w działaniach SEO

Czasy, w których linkowanie SEO polegało na zostawianiu adresów url do swojej witryny w “byle jakim miejscu” dawno już minęły. Bezwartościowy i bezmyślny linkbuilding nie przynosi już oczekiwanych efektów, co więcej – może zrobić więcej złego, niż dobrego. W jaki sposób uzyskać więc wysokojakościowe linki prowadzące do Twojej witryny, które będą wspierać działania SEO?

Wartościowy link – czyli jaki?

Chcąc wyboostować swoją stronę w Google, musimy zainwestować w linkowanie. Bez jakościowych linków działania SEO nie mają szans na powodzenie. Po ostatnich aktualizacjach algorytmów Google – m.in. tak głośnej aktualizacji Pingwin – wyszukiwarka nie tylko ocenia jakość linków w czasie rzeczywistym, ale także mocno piętnuje działania spamerskie. Dużo lepiej oceniane są serwisy posiadające mniej, lecz wysokiej jakości linków. Te, korzystające z niezwykle popularnych swego czasu systemów wymiany linków czy linkujące z tzw. “tekstów z mieszarki” mogą spodziewać się kar ze strony wyszukiwarki. Wyjątki oczywiście istnieją i są to głównie ogromne serwisy internetowe posiadające mocne domeny, do których kierowane są setki tysięcy linków, także tych mniej jakościowych. W przypadku osób inwestujących jednak w linki pod pozycjonowanie musimy wybierać te najwyższej jakości. Co więc wpływa na to, by hiperłącze było wartościowe? Dużą rolę odgrywają cechy domeny odsyłającej – jej wiek, pozycja w wyszukiwarce, ilość linków do niej kierujących i wskaźnik trust, czyli zaufania użytkowników. Ważne jest również powiązanie z kontekstem – link powinien odsyłać do spodziewanej treści, ale i pochodzić z tematycznie powiązanej domeny.

Linkuj naturalnie

Dużo mówi się o tym, że dla wyszukiwarki korzystne są tzw. linki naturalne. Czym są? To wszystkie hiperłącza, które w „oczach” robotów nie są uznawane za specjalnie wygenerowane do pozycjonowania strony. Nienaturalne linki są łatwe do zweryfikowania – są to często fora internetowe, przepełnione sztucznie nagromadzonymi odnośnikami czy komentarze na blogach. Mała subtelność w linkowaniu skazuje nasz profil linkowy na potencjalne sankcje. Istotna jest jednak nie tylko forma linka, ale także wspomniana już tematyka strony, z której pochodzi. Jeśli np. posiadasz sklep z artykułami fryzjerskimi, najbardziej wartościowe linki to te, pochodzące z serwisów o tego rodzaju tematyce. Warto wspomnieć również o tym, że zarówno linki nofollow, jak i dofollow wpływają na naturalność profilu linkowego witryny. Warto więc, by witryna posiadała odpowiednie proporcje obu typów.

Zyskaj na wartości

Najbardziej naturalnymi linkami są te, pochodzące z tematycznego contentu postawionego na mocnej domenie. Zarówno ich postać, źródła oraz atrybuty dofollow i nofollow powinny być wyważone. Wiarygodność źródeł w oczach Google również jest istotna – jeśli pojawią się linki uznane za spamerskie, cały link building traci sens. Wstawianie linków bez zastanowienia może mieć naprawdę negatywne konsekwencje, dlatego warto powierzyć tego rodzaju działania fachowcom.

 

Jeśli interesuje Cię pozyskanie wysokojakościowych linków, sprawdź naszą ofertę w zakładce cennik.