outsourcing seo linkbuilding trustbuilder

Linkbuilding – czego unikać?

Dobry jakościowo linkbuilding znacząco wpływa na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce. Są jednak wyjątki, które mogą mieć negatywne działanie i nie tyle obniżyć, co nawet wykluczyć stronę z indeksu. Na co więc należy uważać i jak zadbać o jakość linków kierowanych do Twojej witryny?

Wraz z wejściem w życie nowego algorytmu Google, dawny sposób na pozyskiwanie linków odszedł do lamusa. Wtedy liczyła się ilość. Doświadczeni pracownicy Google, zauważyli jednak, jak bardzo takie praktyki są niesprawiedliwe i postawili na jakość linkowania. Dziś, aby Twoja strona była dobrze wypozycjonowana, nie potrzebuje tysiąca spamerskich linków. Co więcej – Twoja strona nie powinna ich mieć!

Dla praktyków tworzenia masowych linków, pochodzących z automatów, nietematycznych, pracownicy Googla przygotowali nawet specjalne kary – filtr Google, czyli “ban” wiążący się z całkowitą niewidocznością strony w wyszukiwarce. Brzmi groźnie, prawda?

Co należy brać pod uwagę przy linkowaniu?

agencja-SEO-sklep-SEO-TrustBuilder

Jest wiele czynników decydujących o jakości strony, z której pozyskany został link. Duże znaczenie ma rodzaj witryny – czy są to linki z mediów społecznościowych, z firm i instytucji, z portali tematycznych, forów internetowych lub blogów. Google posiada własny system oceny jakości stron w skali od 0-10, który nazywa się PageRank. Na jego podstawie można sprawdzić, czy linki kierowane z danej witryny wpłyną na pozycję Twojej strony. Służą do tego odpowiednie wtyczki do przeglądarki. Ważny jest również język witryny, jej jakość, strona wizualna, kod odpowiedzi HTTP oraz wiele innych czynników.

Jak rozpoznać spamerskie linki?

Zapewne wiele osób zastanawia się, jak rozpoznać szkodliwe linki. Istnieje wiele narzędzi, które pomagają w ocenie wpływu linków prowadzących do naszej strony. Najlepszym wyjściem jest oczywiście profesjonalny audyt SEO, który wykona praktycznie każda dobra agencja SEO. Rzetelne informacje wyciągnięte z tej formy sprawdzenia strony, pomogą w podjęciu dalszych decyzji. Przykładem złych linków wykrytych w czasie audytu SEO mogą być chociażby linki pochodzące z niegdyś tworzonych masowo blogów „preclowych”, które dziś mogą sprawić, że na stronę zostanie nałożona kara. Od dawna w SEO nie praktykuje się już stosowania automatów, które losują treść i wstawiają anchory w obojętnie jakie miejsca.

Aby samodzielnie sprawdzić parametry jakościowe z systemów do analizy linków, funkcjonują odpowiednie programy tj. MajesticSEO, Ahrefs czy OpenSiteExplorer, które posiadają własne algorytmy oceny strony w oczach wyszukiwarki.

Jak dbać o jakość linków SEO?

Głównym problemem w przypadku jakościowego link buildingu jest unikanie kilku kluczowych kryteriów – masowości, bardzo słabej jakości witryn kierujących ruch do naszej strony oraz braku powiązania tematycznego ze stroną. Wszelkie spamerskie linki należy zgłaszać do usunięcia lub się ich zrzekać. Aby sprawdzić czy do naszej strony prowadzą takie linki, przydatny będzie Majestic lub Clusteric. Bieżący monitoring jest bardzo ważny, ponieważ szkodliwe linki mogą pojawiać się bez wiedzy właściciela witryny.

Trustbuilder to system do wysokojakościowego linkowania, pochodzącego z zaufanych witryn, na których artykuły pisane są przez profesjonalnych copywriterów. Dlatego jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje linki są bezpieczne – sprawdź naszą ofertę: https://trustbuilder.pl/system/